Wild thing, you make my heart sing.

Årets mest hypade barnfilm, Spike Jonze filmatiseringen av boken Where The Wild Things Are (eller Till Vildingarnas land vilket du kanske mins den som…) ser ut att bli en riktigt skön film. Spike har ju etablerat sig som en av silverdukens mest innovativa och spännande regissörer och av allt att döma lyckas han behålla sin stil och sitt egensinne trots att han nu hoppar på den förrädiska barnfilmsgenren. Förhoppningsvis är det en framtida klassiker vi får se på bio i höst, något som dagens kids kan minnas som vi sjuttiotalister minns… Den oändliga historien? (ja, det var kanske inte världens bästa exempel men Hey, de filmer jag gillade mest var Gremlins och Ghost Busters och de kan väl knappast klassas som barnfilmer?)

En kommentar

  1. Det här är ju helt otroligt vågat! Jag har extremt starka minnen av bilderna i boken, men kan inte säga att jag minns mycket alls av själva berättelsen. Trailern får mig att mysa och även om det känns som ett omöjligt projekt att blåsa filmliv i just den här boken gör Spike mig hoppfull. Det ska bli spännande att se vad det blir av det.

Lämna en kommentar