Stranger Than Fiction

Till min stora glädje upptäckte jag idag att en av mina favorit författaren, Chuck Palahniuk, just kommit ut med en alldeles ny bok! Trots att den bara fanns inbunden (vem läser inbundna böcker nu för tiden?) eller som sådan där ”lyxpocket” (helt vanlig pocket i XL format och med XL pris…) var jag tvungen att köpa den. För även om hanns senaste tre romanerna, Haunted, Rant och Snuff inte hållit riktigt samma höga kvalitet som de första fyra-fem böckerna är förväntningarna ändå sjukt höga. Chuck, som de flesta av er kanske känner igen som mannen bakom det smått geniala anarkistmanifestet Fight Club har nämligen även författat en av mina absoluta favoritböcker, Survivor. Om den kan jag bara säga… Köp den och läs den… så kan vi snacka sen.

Pygmy heter i alla fall den nya boken och om en vecka eller så kommer ett omdöme.

För övrigt är ännu en Chuck filmatisering på väg upp på vita duken, eller upp och upp… filmen hade USA premiär i höstas och det verkar oklart om den kommer på bio här eller om det blir direkt till dvd. Choke från 2001 är det i alla fall som filmatiserats och i huvudrollen syns förvirrade (och kanske inte helt solklare) Sam Rockwell. Kolla trailern här.

Lämna en kommentar